reklama

Gábor Grendel sa vyhráža svojim protikandidátom!

O pár dní to bude 25 rokov odkedy začala premena tejto krajiny na právny štát a začali sme si užívať niektoré nové slobody. Medzi také slobody patrí aj sloboda slova.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Tí, ktorí ju nutne potrebujú k svojej práci, sú novinári a preto ju asi najlepšie vnímajú a poznajú. Pán Gábor Grendel novinárom dlho bol, preto vychádzam z toho, že pozná kde sú hranice tejto slobody. O to viac som zostal šokovaný, keď mi bol pred pár dňami doručený list od advokátskej kancelárie, ktorá ma vyzvala k okamžitému zmazaniu odkazu na mojom facebookovom profile na článok: http://www.lipsic.net/2014/09/danovy-podvodnik-gabor-grendel/. V opačnom prípade by ma vraj čakal súd a náhrada škôd, ktoré boli spôsobené na dôstojnosti a súkromí Gábora Grendela.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja neviem, či pán Grendel platil dane tak ako mal, to musí posúdiť daňový úrad, ani či sa dopustil trestného činu, na to máme orgány činné v trestnom konaní. Ale viem, že v rámci slobody slova som len zdieľal článok, ktorý vyjadruje určité pochybnosti o príjmoch a výdavkoch politika a ich zdanení. Nič viac a nič menej. V názve článku o pánovi Grendelovi je otáznik, čo ukazuje, že ide o pochybnosť a nie o právoplatné rozhodnutie súdu. Naozaj neviem, či vystavená faktúra alebo len tá zaplatená ide do príjmov v jednoduchom účtovníctve, nie som daňový poradca ani účtovník, ale viem, že pri politikoch a ich súkromí a najmä ich príjmoch a výdavkoch sa uplatňuje sloboda slova a zásahy do súkromia tak, aby boli pod väčšou kontrolou verejnosti. Toto už skonštatoval aj Najvyšší súd SR v judikátoch. Samozrejme na druhej strane politik má právo vysvetliť ako sa veci majú a očistiť svoje meno, ak bolo neprávom pošpinené. Toto vždy prezentoval ako novinár aj pán Grendel. Je smutné, že ako politik už volí cestu vyhrážania sa súdmi tým, ktorí sa snažia zdieľať informácie o daňových priznaniach politikov, ktoré sú verejné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja nie som politik, ani ním byť nechcem, ale sám som tiež zažil nepravdivé a lživé útoky na svoju osobu. Bránil som sa tým, že som ich verejne vyvrátil. Nikdy som sa nikomu nevyhrážal súdmi, ani autorom týchto obvinení. Dovolím si hádať, že by som túto vyhrážku nedostal, keby som nekandidoval na starostu Starého Mesta ako pán Grendel. Považoval som pána Grendela za slušného človeka, ale už mu neverím. Neverím mu nie vo veciach daní a odvodov, ale že jeho slová a činy sú to isté.

Kristián Straka

Kristián Straka

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Staromešťan a záleží mi na tom, ako Staré Mesto vyzerá - v očiach nás obyvateľov a tiež jeho návštevníkov. Často sa hanbím za nečinnosť kompetentných, no robím všetko pre to, aby sme boli hrdí na miesto kde žijeme.Nikdy som nebol v žiadnej strane. V tomto volebnom období zastávam post poslanca v miestnom zastupiteľstve za Bratislavu - Staré Mesto Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu